UX-design "User Experience Design" går ut på å designe opplevelsen en bruker har når de interagerer med et produkt, en tjeneste eller en nettside. Målet med UX-design er å skape en positiv opplevelse for brukeren ved å ta hensyn til deres behov, mål og preferanser.
Dette inkluderer å gjøre innsikt gjennom kartleggingsprosesser, identifisere og prioritere mål, designe brukergrensesnitt og navigasjon som er enkle å bruke og forstå. Våre UX-designere bidrar både før et utviklingsløp med å kartlegge bruker og forretningsbehov og identifisere verdiforslag, og som en viktig del av et utviklingsteam med å definere brukerhistorier og delfunksjoner.
UX-designer vil også vurdere andre faktorer som kan påvirke brukeropplevelsen, for eksempel estetikk, tilgjengelighet og ytelse. På denne måten kan UX design hjelpe bedrifter og organisasjoner å skape produkter og tjenester som er mer brukervennlige, fornøyelige og vellykkede.
Bouvet ASA har inngått avtale med å kjøpe Headits virksomhet i Innlandet, avtalen trer i kraft i løpet av september.
Håndtering av utviklingsressurser kan være komplekst, spesielt når behovene er flere enn hendene som skal løse de. På dette stadiet kan det være lurt å vurdere å leie konsulenter. Hos Headit streber vi etter å gjøre denne prosessen så strømlinjeformet, fleksibel og effektiv som mulig.