UX design "User Experience Design",går ut på å designe opplevelsen en bruker har når de interagerer med et produkt, en tjeneste eller en nettside. Målet med UX design er å skape en positiv opplevelse for brukeren ved å ta hensyn til deres behov, mål og preferanser.
Dette inkluderer å gjøre innsikt gjennom kartleggingsprosesser, identifisere og prioritere mål, designe brukergrensesnitt og navigasjon som er enkle å bruke og forstå. Våre UX-designere bidrar både før et utviklingsløp med å kartlegge bruker og forretningsbehov og identifisere verdiforslag, og som en viktig del av et utviklingsteam med å definere brukerhistorier og delfunksjoner.
UX-designer vil også vurdere andre faktorer som kan påvirke brukeropplevelsen, for eksempel estetikk, tilgjengelighet og ytelse. På denne måten kan UX design hjelpe bedrifter og organisasjoner å skape produkter og tjenester som er mer brukervennlige, fornøyelige og vellykkede.
Regjeringen vil redusere klimautslipp med 55% innen 2030. For å nå målet må store deler av Norge elektrifisere samfunnet med grønn energi. Det er bare et problem, nettet vi har brukt 100 år på å bygge er fullt. Vi i Headit bidrar med design av digitale løsninger for å møte morgendagens utfordringer.
Inkluderende design, også kjent som universell design eller tilgjengelighetsdesign, handler om å utforme produkter, tjenester, bygninger og miljøer på en måte som gjør dem tilgjengelige og brukbare for så mange mennesker som mulig, uavhengig av deres alder, funksjonsevne eller bakgrunn.