Våre IT-konsulenter har solid erfaring innen sine respektive fagområder. Hos oss finner du kompetanse innen front end, back end, UX design, systemarkitektur og prosjektledelse.
Prosessen starter med en dialog der vi søker å forstå dine behov og krav. Basert på dette vil vi identifisere de beste ressursene til ditt formål. Innen kort tid vil vi legge frem en anbefaling og kontraktforslag.
Ønsker du et helt utviklingsteam til et spesifikt prosjekt kan vi bistå med å konkretisere prosjektet slik at vi kan anbefale en utviklingsplan og estimere en pris.
1. Hvordan vet jeg at konsulentene fra Headit har den nødvendige kompetansen jeg trenger?
Når du leier en konsulent hos Headit får du ikke bare en konsulent, men hele Headit sin komplette kunnskapsbase. Vi er stolte over å ha en sterk delingskultur og bistår hverandre ved behov. Slik får du et fagmiljø til prisen av en enkelt ansatt.
2. Hva hvis jeg bare trenger en konsulent for en kort periode?
Headit tilbyr fleksibilitet i leieperioder etter avtale, enten du trenger en konsulent på kort sikt for et bestemt prosjekt, eller du er ute etter et langvarig samarbeid.
3. Er det dyrt å leie en konsulent?
Headit leier ut konsulenter til en fast timespris avhengig av erfaringsnivå. Du betaler kun for timer konsulenten har arbeidet. Det betyr at du slipper å bekymre deg for arbeidsutstyr, forsikringer, arbeidsgiveravgift, sykemeldinger, telefoni og andre utgifter og administrative oppgaver relatert til å ha ansatte.
4. Hvordan sikrer Headit at konsulentene holder seg oppdatert med de nyeste teknologiene og praksis?
Vi verdsetter kontinuerlig læring og oppfordrer våre konsulenter til å holde seg oppdatert med de nyeste teknologitrendene og praksisene. Gjennom faggrupper, coaching og vårt helt egne kompetanseutviklingsprogram legger vi til rette for best mulig faglig og personlig utvikling.
5. Hvordan kan jeg være sikker på at konsulenten vil passe inn i vårt team og bedriftskultur?
De beste resultatene får man når man jobber tett og godt sammen. Vi tar hensyn til bedriftskulturen din og teamdynamikken når vi velger en konsulent for deg. Vi forstår at hver organisasjon har sin unike kultur, og vi vil sørge for at konsulentene vi velger vil kunne passe godt i ditt miljø.
6. Hva skjer hvis jeg ikke er fornøyd med konsulentens ytelse?
Din tilfredshet er vår prioritet. Hvis du på noe tidspunkt ikke er fornøyd med konsulentens ytelse, ber vi deg kontakte oss umiddelbart. Vi vil jobbe sammen med deg for å løse problemet, enten ved å veilede konsulenten til bedre ytelse eller ved å tilby en ny konsulent hvis det er nødvendig.
7. Hva er prosessen for å avslutte kontrakten med en konsulent?
Vi forstår at behovene kan endre seg. Hvis du på noe tidspunkt ser at behovet reduseres eller avtar helt vil vi imøtekomme dette. Vi setter pris på at dette varsles i så god tid som mulig.
8. Hvordan håndterer Headit juridiske og kontraktsmessige forhold?
Som en fulltids leverandør håndterer Headit alle juridiske og kontraktsmessige forhold knyttet til konsulentene. Vi sørger for at alle våre kontrakter og arbeidsforhold er i samsvar med relevante lover og forskrifter, inkludert skatt, forsikring, og arbeidsrett.
9. Hva slags teknologier og kompetanse har ansatte i Headit?
Vi har spesialister innen flere utviklingsteknologier:
Java, Javascript, Docker, Angular, Kubernetes, .NET, MySQL, Google cloud, Kotlin, Microservices, Mongo DB, Cassandra, Git, React, Query, Python, Clojure, Spring Boot, Keycloak, Gradle, Maven, AWS, Bamboo, Tailwind, Mapbox og typescript for å nevne noen.
I innsiktsprosesser, kartlegging og UX-design benytter vi oss ofte av: Design thinking metodikk, prototyping, Figma, kartlegge brukerreiser, service blueprint, value proposition canvas, brukertesting, intervjuer og observasjon.
Av prosesskompetanse kan vi nevne Scrum, Jira, Confluence, Smidig og DevOps som de viktigste.
Vi håper denne oversikten gir deg en klarere forståelse av hva du kan forvente når du leier IT-konsulenter fra Headit. Vår prioritet er å sikre at du får ressursene som best passer til dine behov.