For å definere hva en Headit konsulent er, og våre verdier internt og eksternt- så har vi gjennomført en kvartalssamling med dette som tema. Vi har gått demokratisk til verks og blitt enige om vår definisjon i felleskap. Og her er det vi mener representerer en Headit konsulent, og hvordan man kan lykkes som en konsulent hos oss!
Headit er en konsulentbedrift som fokuserer på å skape verdi for våre kunder. Første bud som konsulent er derfor å lytte og forstå før vi kommer med løsninger. Som konsulent i Headit er det viktig å bygge tillit med kundene ved å være ærlig, pliktoppfyllende, forberedt, punktlig og transparent. Det er også viktig å produsere kvalitet, være proaktiv og unngå misforståelser ved å tørre å spørre og si fra. Kundene forventer effektivitet, ekspertise, kvalitet, trygghet, forutsigbarhet, godt samarbeid, tydelighet, inkludering og domeneforståelse. Det er viktig å avklare forventninger tidlig, være nysgjerrig og ydmyk, og skape personlige relasjoner med kollegaer og kunder.
Som konsulent i Headit forventes det at du er løsningsorientert og har evne til å sette deg inn i kundens behov og domene. Du er proaktiv og ansvarsbevisst og har evne til både kortsiktig og langsiktig tenking. En Headit-konsulent er en person som evner å lytte, forstå og løse problemer på en god måte, brenner for faget sitt og ønsker at kunden skal lykkes. Det er først når kunden lykkes at vi har lykkes med å være en god konsulent.